Початківцям пілотам квадрокоптерів важливо знати, що таке функція Headless mode (безголовий режим). Виробники, що випускають продукцію з цією опцією, характеризують функціонал як допомогу в управлінні пристроєм. Вона полегшує сам політ загалом, дає змогу звикнути до апарату. Професійні моделі рідко містять цю опцію. Часто зустрічається у недорогих варіантах від китайських брендів. Розглянемо, що таке Headless mode та як він працює.

Орієнтація дрона у звичайному порядку польоту

Квадрокоптер - складний пристрій, що представляє безпілотник з чотирма гвинтами, що несуть. Корпус симетричний, промені однакової довжини. Щоб власник не заплутався, де у апарату «голова» та «хвіст», виробники позначають потрібні пропелери за допомогою різних кольорів, іноді світлодіодним підсвічуванням. Але на відстані у небі побачити розмітку досить складно. Вона допомагає лише під час запуску апарата.

Припустимо, пілот-початківець тестує пристрій у стандартному режимі. При зльоті нахилом джойстика від себе користувач ставить команду рухатися вперед. Нахил назад - відповідає за протилежний курс, праворуч, ліворуч відповідно. Суть проста, і здається, що впорається будь-який.

Бувають ситуації, під час яких дрон виявляється позаду власника. Ті самі дії з пультом ДУ приведуть до того, що пристрій вріжеться в господаря, стовп, дерева. Це з тим, що з безпілотника і джойстика відмінна друг від друга система координат. При зміні положення коптера в просторі відбувається переорієнтація управління.

Для досвідченого користувача подібна ситуація є типовою. Він швидко орієнтується до зворотної зміни положень. А ось у новачка виникають деякі труднощі, які можуть призвести до втрати дрону.

Якщо на пристрої зафіксовано камеру, то вона завжди буде спрямована у бік польоту, тому проблема визначення «носа» та «хвоста» не актуальна.

Суть функції Headless mode

Режим Headless mode спрощує керування. За допомогою функції безпілотника користуватися простіше, прискорюється навчання, знижується ризик поломок через неправильну експлуатацію. Актуально для новачків, дітей, людей, яким складно швидко зорієнтуватися у просторі.

Активація опції Headless mode відбувається натисканням однієї кнопки. Кожна модель має свої особливості, тому перед використанням важливо ознайомитися з інструкцією. Наприклад, у дрона SYMA X8HG клавіша знаходиться на пульті дистанційного керування. Дивіться картинку нижче.

Коли увімкнено функцію, відбувається синхронізація системи координат пульта ДК і дрона. Передня частина стику в управлінні дублює носову частину пристрою. Квадрокоптер приймає сигнал незалежно від положення у просторі та рухається згідно з командами користувача.

Безголовий режим - унікальний функціонал, що допомагає на початковому етапі навчання. Дозволяє легко адаптуватися до управління, має великий попит, представлений у простих моделях.

Як показує практика, Headless mode, що коректно працюють, в апаратах на ринку представлено мало. Функція досить «сира», і потребує суттєвого доопрацювання. Устаткування може встигати вловлювати сигнал, втрачати зв'язок з пультом, тому апарат починає рухатися у довільному напрямі. Щоб не втратити пристрій на увазі, необхідно відразу відключити опцію і здійснювати управління в звичайному режимі.

Для новачків режим безголового польоту важливий, але зловживати опцією не варто. Він потрібний лише на перших етапах освоєння апарату. Якщо придбано пристрій, під час запуску не забудьте активувати функцію. Можливо, незабаром інженери доопрацюють функціонал, який працюватиме без збоїв.

Які висновки можна зробити

Headless mode є актуальним для бюджетних моделей. Важливий у ситуаціях, коли потрібно зосередитись на вивченні азів пілотування. Думки експертів щодо функції розділилися. Деякі досвідчені пілоти рекомендують відразу вчитися керувати безпілотником у звичайному порядку, тому що переучуватися завжди складніше.

Інші радять купувати апарати з цією функцією. Аргументи прості - можливість відключення, коли коптер перестав "слухатися", і необхідно взяти керування у свої руки. При виборі варто звернути увагу на те, що опція повинна відключатися/включатися під час польоту. Це допоможе деактивувати безголовий режим та керувати апаратом без ризику його втратити чи поламати. У професійних моделях подібної диво-кнопки немає, вона там просто не потрібна.

Нижче наведено відео, на якому доступно пояснюється, що таке Headless mode, навіщо він потрібен, і як з ним працювати.